Podobnie jak wszystkie modele serii CarMotion, pojazd posiada następujące cechy: - Podłączenie do ładowania i programowania - Krótkie czasy ładowania dzięki nowoczesnym akumulatorom Li-Po - Przy jednym ładowaniu akumulatora, w normalnym trybie jazdy z czasem oczekiwania i różnymi prędkościami, czas jazdy ok. 4 - 6 godzin, przy najwyższej prędkości ok. 2 godzin - Łatwe włączanie i wyłączanie za pomocą kontaktronu pod dachem kabiny kierowcy z magnetycznym trzpieniem lub teleskopowym prętem magnetycznym art. 8410 - Nadajnik/odbiornik podczerwieni do sterowania na odległość (tylko warunkowo kompatybilny z innymi systemami IR) - Realistyczne procesy hamowania lub przyspieszania i możliwość konfiguracji Realistyczne procesy hamowania lub przyspieszania i konfigurowalna prędkość dzięki silnikowi z regulacją obrotów - Swobodna przestrzeń ładunkowa dzięki napędowi pod podłogą - Oświetlenie kabiny - Światła hamowania i światła cofania - Kierunkowskazy prawe/lewe i światła awaryjne sterowalne - Światła mijania / drogowe - Kierunkowskazy dachowe (w zależności od typu pojazdu) - Widoczna kabina kierowcy z sylwetką - 5-pinowe złącze wtykowe do podłączania przyczep lub naczep CarMotion - Kompatybilne z istniejącymi systemami z przewodem kontaktowym lub taśmą magnetyczną - Sterowanie za pomocą sygnałów podczerwieni, magnesów trwałych Art. 8431 w drodze, elektromagnetyczne cewki zatrzymujące i zdalne sterowanie art. 8402 - Nawet bez pomocy torowej możliwa jest krótka prosta jazda do tyłu dzięki sterowaniu przez zdalne sterowanie Dane prototypowe: MAGIRUS DEUTZ typ 230 D 26 AK KHD Jupiter FlKfz 3-osiowy, rozstaw osi 3850/1380 mm, sześciobiegowa przekładnia całopalczasta ZF AK 6-80, czterosuwowy silnik wysokoprężny V8 typ F8L914, moc 169 kW/230 KM, żuraw odzyskowy BILSTEIN K 12500 H, w pełni hydrauliczny, maks. udźwig 12 t, wysokość podnoszenia ok. 11 m. L 11 - 18 x W 3,2 - 4,3 x H 3,9 - 11,5 cm