Podobnie jak wszystkie modele serii CarMotion, pojazd posiada następujące cechy: - Podłączenie do ładowania i programowania - Krótkie czasy ładowania dzięki nowoczesnym akumulatorom Li-Po - Przy jednym ładowaniu akumulatora, w normalnym trybie jazdy z czasem oczekiwania i różnymi prędkościami, czas jazdy ok. 4 - 6 godzin, przy najwyższej prędkości ok. 2 godzin - Łatwe włączanie i wyłączanie za pomocą kontaktronu pod dachem kabiny kierowcy z magnetycznym trzpieniem lub teleskopowym prętem magnetycznym art. 8410 - Nadajnik/odbiornik podczerwieni do sterowania na odległość (tylko warunkowo kompatybilny z innymi systemami IR) - Realistyczne procesy hamowania lub przyspieszania i możliwość konfiguracji Realistyczne procesy hamowania lub przyspieszania i konfigurowalna prędkość dzięki silnikowi z regulacją obrotów - Swobodna przestrzeń ładunkowa dzięki napędowi pod podłogą - Oświetlenie kabiny - Światła hamowania i światła cofania - Kierunkowskazy prawe/lewe i światła awaryjne sterowalne - Światła mijania / drogowe - Kierunkowskazy dachowe (w zależności od typu pojazdu) - Widoczna kabina kierowcy z sylwetką - 5-pinowe złącze wtykowe do podłączania przyczep lub naczep CarMotion - Kompatybilne z istniejącymi systemami z przewodem kontaktowym lub taśmą magnetyczną - Sterowanie za pomocą sygnałów podczerwieni, magnesów trwałych Art. 8431 w drodze, elektromagnetyczne cewki zatrzymujące i zdalne sterowanie Art. 8402 - Nawet bez pomocy w pasie ruchu możliwy jest krótki przejazd do tyłu w linii prostej dzięki sterowaniu za pomocą pilota Dane prototypowe: MERCEDES BENZ LAK 2624, silnik wysokoprężny 177 kW/240 KM, masa całkowita 32 t, ładowność 20 t, wózek węglowy SCHENK SA 16/93. l 15,8 x w 3,3 x h 3,3 - 4,5 cm.