<p> <span style="font-size:14px;">Trix 22886 - Parowóz Class A3, Ep.VI </span></p> <div> Legendarny "Latający Szkot" świętuje swoje 100-lecie i podbija świat modeli kolejowych!</div> <div> </div> <div> "Latający Szkot" był lokomotywą parową, która służyła na London and North Eastern Railway od 1924 roku. Została opracowana przez Nigela Gresleya i szybko stała się sławna dzięki swojej znakomitej nazwie. Lokomotywa ustanowiła rekord w 1928 r., kiedy to pokonała 632-kilometrową trasę między Londynem a Edynburgiem bez zatrzymywania się. W 1934 r. stała się pierwszą lokomotywą parową w Wielkiej Brytanii, która osiągnęła prędkość 160,9 km/h. Podczas II wojny światowej musiała zamienić swoje zielone barwy na czarne, ale później je odzyskała. Po kilku zmianach właściciela, Narodowe Muzeum Kolejnictwa w Yorku kupiło lokomotywę w 2004 roku i całkowicie odrestaurowało ją do 2016 roku. W 2023 roku "Latający Szkot" będzie obchodził 100. rocznicę powstania i ozdobi serię H0 od Märklin i Trix.</div> <div> </div> <div> Ekspresowa lokomotywa parowa klasy A3 jest prawdziwą lokomotywą muzealną i dumnie nosi numer 60103. Jej obecny stan operacyjny sprawia, że wygląda jak lokomotywa z 1963 roku, wraz z charakterystycznym tenderem korytarzowym i owiewkami. Ta operacyjna piękność znajduje się w National Railway Museum w Yorku i każdego dnia przyciąga uwagę entuzjastów kolei.</div> <div> </div> <div> Model:</div> <div> Lokomotywa posiada dekoder cyfrowy mfx+ oraz rozbudowane funkcje świetlne i dźwiękowe. Wysokowydajny napęd z kołem zamachowym w kotle jest sterowany i napędzany przez 3 osie wyposażone w opony trakcyjne. Zarówno lokomotywa, jak i tender są w dużej mierze wykonane z metalu i mają standardowo zainstalowaną wkładkę dymną, która może być przełączana cyfrowo i oferuje zależny od prędkości, dynamiczny strumień dymu. Podwójne reflektory lokomotywy zmieniają się w zależności od kierunku jazdy i mogą być obsługiwane konwencjonalnie, ale mogą być również sterowane cyfrowo. Z tyłu tenderów znajduje się lampa, która również może być przełączana konwencjonalnie i cyfrowo oraz może być przełączana na światło czerwone.</div> <div> </div> <div> Z przodu lokomotywy znajduje się również lampa elektryczna jako trzeci reflektor, który można włączać osobno i przełączać na światło czerwone. Oświetlenie kabiny maszynisty i migotanie paleniska można również przełączać cyfrowo. Oświetlenie przejścia w tenderze jest również sterowane cyfrowo i ma bezobsługowe ciepłe białe i czerwone diody LED. Między lokomotywą a tenderem znajduje się regulowany sprzęg zamykający z kinematyką, a na tenderze znajduje się również sterowany kinematycznie sprzęg zamykający z wałem NEM. Wysokość zderzaka na lokomotywie i tenderze odpowiada standardowi NEM; w zestawie znajdują się również przewody hamulcowe, imitacje sprzęgów śrubowych i zamknięte pokrywy cylindrów. Lokomotywa ma długość nad zderzakami ok. 24,5 cm.</div> <div> </div> <div> Najważniejsze cechy:</div> <div> </div> <div> Regulowany napęd o wysokiej wydajności z kołem zamachowym zapewniającym jedwabiście płynną jazdę</div> <div> Lokomotywa i tender w większości wykonane z metalu dla większej przyczepności i wysokiej jakości wyglądu</div> <div> Standardowo montowana wkładka dymowa z dynamiczną emisją dymu zależną od prędkości</div> <div> Prototypowa sygnalizacja na czole i tenderze dla większej dbałości o szczegóły</div> <div> Regulowany sprzęg krótki z kinematyką dla lepszego połączenia między lokomotywą a tenderem</div> <div> Krótki sprzęg z kinematyką na tenderze z wałem NEM dla łatwego sprzęgania wszystkich wagonów</div> <div> Wysokość zderzaka na lokomotywie i tenderze zgodnie z NEM dla znormalizowanego odwzorowania</div> <div> Przewody hamulcowe, imitacje sprzęgów śrubowych i zamknięte pokrywy cylindrów dla jeszcze większej szczegółowości w gablocie lub na dużych promieniach</div> <div> Bezobsługowe ciepłe białe i czerwone diody elektroluminescencyjne (LED) zapewniające długotrwałe i energooszczędne oświetlenie</div> <div> Dekoder Play World mfx+ z rozbudowanymi funkcjami świetlnymi i dźwiękowymi dla większej elastyczności i różnorodności podczas zabawy</div> <div> Szczególnie delikatna metalowa konstrukcja</div> <div> Wiele zastosowanych detali</div> <div> Oświetlenie kabiny maszynisty i przejścia w wagonie można przełączać cyfrowo</div>