Model Edition!
Model samojezdny
Dopracowany model z licznymi funkcjami przełączanymi cyfrowo: Podnoszenie i opuszczanie kosiarki, obracające się koła dmuchawy.
Obracana o 180° nadbudowa
... następna zima na pewno nadejdzie!
Od początku istnienia kolei konieczne było odśnieżanie torów w przypadku opadów śniegu lub zasp. Spektrum pojazdów obsługi kolei sięga od prostych pługów śnieżnych do dużych pługów śnieżnych i wysokowydajnych dmuchaw śnieżnych.
Od lat 60. ubiegłego wieku konieczne stało się dla Niemieckich Kolei Federalnych zastąpienie starych, jeszcze parowych dmuchaw śnieżnych. W Alpach, w regionie Allgäu i za granicą testowano różne małe wagony kolejowe z dmuchawami spalinowymi Beilhack. Jedną z wad tych pojazdów było użycie dodatkowej lokomotywy do zasilania.
Aby jeszcze bardziej usprawnić odśnieżanie, opracowano samojezdną, wysokowydajną dmuchawę do śniegu. Dzięki temu można było poradzić sobie z wysokością śniegu do 3 metrów. Dzięki temu można było być optymalnie przygotowanym na wszelkie kaprysy pogody. Po intensywnych jazdach próbnych, seryjna dostawa dla Niemieckich Kolei Federalnych została jednak opóźniona do początku lat 90.