Opis produktu:
Roco 70330 - Parowóz 310.20, BBÖ
Model Edition!
Napęd na dwie osie tenderów i poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
Precyzyjnie dopracowany układ jezdny
Filigranowa replika układu sterowania
Metalowe koła szprychowe NEM-Finescale
Otwierane drzwiczki skrzyni dymnej
Wiele dodatkowych szczegółów
Ze względu na zwiększone masy pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy konstruktor w austriackiej budowie parowozów, inż. dr h.c. Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1'C2'. Ten układ osi, który był "do góry nogami" w porównaniu z popularną w wielu krajach konstrukcją pacyfistyczną, umożliwiał zmieszczenie dużego kotła stojącego z szerokim rusztem. Wraz z masywnym czterocylindrowym silnikiem zespolonym udało się stworzyć maszynę o dużej mocy mimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t, która przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszą lokomotywę parową w Austrii.
Podczas gdy pierwsze 11 lokomotyw dostarczono w wersji z parą mokrą, pozostałe 90 tego typu trafiło do eksploatacji jako lokomotywy gorącoparowe serii 310 i były wykorzystywane przez kkStB głównie na Kolei Północnej, Kolei Franza-Josefa i Kolei Zachodniej między Wiedniem a Salzburgiem w wysokiej jakości przewozach pasażerskich.
We wczesnych epokach kolejowych "rosyjska jasna blacha", w skrócie "niebieska blacha", była alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy, ale także elementem estetycznym. Stosowano ją tylko w okolicach miejsc o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak okładziny kotłów i cylindrów.
Czarno-białe zdjęcia sugerują, że lokomotywy serii 310 również miały okładziny z "niebieskiej blachy". Kolorowe zdjęcia również potwierdzają to przypuszczenie. Szczególnego akcentu kolorystycznego dodaje pomalowane na czarno poszycie dymnicy. Wygląd tej nietypowo zaprojektowanej lokomotywy wydaje się więc bardzo udany.
EAN
9005033703301