Moje konto
jest obecnie pusty...
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Wysyłka i zwroty
  • Korzystanie ze sklepu
Promocje H0 Promocje TT Promocje N

Jaką kolekcjonujesz skalę?

Roco 70330 - Parowóz 310.20, BBÖ

Nr kat.: roc_70330

Cena: 1926,50 429,99 €

skala 0-14

Dodaj do koszyka

Dostępność: Brak towaru / można go rezerwować

Wysyłka: Nieznany czas realizacji i dostępność. Zapytaj o ten produkt.

Uwaga:

Atrybuty:

Minimalny promień łuku 360 mm. Model z epoki II Model z kinematykę krótkiego sprzęgu Model ze zmiennym oświetleniem białym,zależne od kierunku jazdy

Opis produktu:

Roco 70330 - Parowóz 310.20, BBÖ

Model Edition!

 
Napęd na dwie osie tenderów i poprzez wał kardana na wszystkie trzy osie napędowe lokomotywy.
Precyzyjnie dopracowany układ jezdny
Filigranowa replika układu sterowania
Metalowe koła szprychowe NEM-Finescale
Otwierane drzwiczki skrzyni dymnej
Wiele dodatkowych szczegółów
Ze względu na zwiększone masy pociągów w ruchu ekspresowym, najbardziej wpływowy konstruktor w austriackiej budowie parowozów, inż. dr h.c. Karl Gölsdorf opracował w 1906 roku nową lokomotywę ekspresową z układem kół 1'C2'. Ten układ osi, który był "do góry nogami" w porównaniu z popularną w wielu krajach konstrukcją pacyfistyczną, umożliwiał zmieszczenie dużego kotła stojącego z szerokim rusztem. Wraz z masywnym czterocylindrowym silnikiem zespolonym udało się stworzyć maszynę o dużej mocy mimo niskiego austriackiego limitu nacisku na oś wynoszącego zaledwie 14,5 t, która przez wielu miłośników kolei uważana jest za najpiękniejszą lokomotywę parową w Austrii.
Podczas gdy pierwsze 11 lokomotyw dostarczono w wersji z parą mokrą, pozostałe 90 tego typu trafiło do eksploatacji jako lokomotywy gorącoparowe serii 310 i były wykorzystywane przez kkStB głównie na Kolei Północnej, Kolei Franza-Josefa i Kolei Zachodniej między Wiedniem a Salzburgiem w wysokiej jakości przewozach pasażerskich.
We wczesnych epokach kolejowych "rosyjska jasna blacha", w skrócie "niebieska blacha", była alternatywą dla zagruntowanej i pomalowanej blachy, ale także elementem estetycznym. Stosowano ją tylko w okolicach miejsc o dużym promieniowaniu cieplnym, takich jak okładziny kotłów i cylindrów.
Czarno-białe zdjęcia sugerują, że lokomotywy serii 310 również miały okładziny z "niebieskiej blachy". Kolorowe zdjęcia również potwierdzają to przypuszczenie. Szczególnego akcentu kolorystycznego dodaje pomalowane na czarno poszycie dymnicy. Wygląd tej nietypowo zaprojektowanej lokomotywy wydaje się więc bardzo udany.
 

EAN

9005033703301

Zapraszamy do dodania opinii o Roco 70330 - Parowóz 310.20, BBÖ

Ładowanie...