Busch 40007 - Benz-Patent-Motor
Carl Benz, który urodził się 25 listopada 1844 r. W Karlsruhe, dzięki swojemu teścieowi od 1872 r. Mógł założyć własną firmę w Mannheim z małym warsztatem mechanicznym. W tym „warsztacie majsterkowicza” powstał początkowo silnik spalinowy, który zamiast gazu mógł być zasilany ropą (mieszanką gazową). Dzięki pomocy zainteresowanych darczyńców w 1881 r. Rozpoczęto produkcję dwusuwowego „System Benz”. Pierwszy trójkołowy pojazd silnikowy napędzany czterosuwowym silnikiem spalinowym powstał już w 1885 roku. Pod numerem 37435 pojazd napędzany silnikiem gazowym został następnie opatentowany przez Cesarski Urząd Patentowy 29 stycznia 1886 roku. Carl Benz w Mannheim, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach w Cannstatt wprowadzili swoje pomysły w życie na desce kreślarskiej. W warsztatach powstały prototypy, które były stale testowane i ulepszane. Carl Benz zwrócił szczególną uwagę na zapłon swojego pojedynczego cylindra. Konstrukcja i materiał świec zapłonowych Benz z 1886 roku odpowiadał już normom obowiązującym do lat trzydziestych XX wieku. Od 1886 do 1894 sprzedano ok. 25 egzemplarzy dalszej wersji opatentowanego pojazdu silnikowego za cenę 3000 marek.