Opis produktu:
Piko 47346-2 - Spalinówka 219 155-9, DR
Nowy numer od grudnia 2020 roku, jako 219 155-9, Rbd Schwerin, Bw Schwerin.
Prototyp: Po tym jak DR pozyskała lokomotywy klasy 130, 131, 132 i 142 do obsługi ciężkich pociągów towarowych i ekspresowych, potrzebne były również nowe duże lokomotywy spalinowe w średnim zakresie mocy. Nowa klasa, oznaczona jako 119, miała początkowo zastąpić parowozy Reko. W dalszej perspektywie widziano w niej miejsce dla serii 118, ale ani prototypy zbudowane w Rumunii w 1976 roku, ani lokomotywy seryjne nie spełniły oczekiwań z powodu braków materiałowych i produkcyjnych. Dopiero po zamontowaniu silników 118 lokomotywa 119 stała się lokomotywą użytkową, która mogła zaspokoić potrzeby lekkich pociągów pospiesznych i ekspresowych, średnio ciężkich pociągów towarowych oraz pociągów pasażerskich. Lokomotywy zostały przejęte przez DB AG jako klasa 219. Ostatnie maszyny zostały wycofane z eksploatacji w DB AG w sierpniu 2003 roku.
Model: Model PIKO TT klasy 119, podobnie jak jej prototyp, wywodził się z przejrzystej, solidnej i funkcjonalnie niezawodnej konstrukcji V 180 firmy PIKO. Ponieważ dokonano tego z konstrukcyjną konsekwencją i wysoką jakością wykonania, model TT przekonuje zrównoważoną kulturą jazdy i znaczną siłą pociągową. Lokomotywa jest napędzana silnikiem z dwoma precyzyjnie wyważonymi kołami zamachowymi. Lokomotywa jest napędzana na cztery osie. Kształt i kolorystyka lokomotywy, która ze względu na bulaje nazywana jest "łodzią podwodną", nie ustępuje jej mechanice precyzyjnej. Lokomotywa posiada kinematykę ścisłego sprzęgu, biało-czerwone oświetlenie zmieniające się wraz z kierunkiem jazdy oraz interfejs cyfrowy PluX. Przygotowana jest modernizacja dźwiękowa.
Silnik z 2 kołami zamachowymi
Interfejs PluX16
Oświetlenie przednie LED ze zmianą kierunku jazdy białe/czerwone
Najwyższej jakości malowanie i druk
EAN