Busch 25011 - Samolot Bf109 F4
Niemiecki myśliwiec-bombowiec w rękach Anglików? Jak to się stało: w 1942 roku podoficer Oswald Fischer poleciał ze swoim Messerschmittem Bf 109 F4 z północnej Francji do Anglii, aby zaatakować obiekt portowy w pobliżu Newhaven. Dostał się pod ostrzał Anglików, musiał awaryjnie lądować i został wzięty do niewoli przez Brytyjczyków. Wcześniej wystrzelił z pistoletu cały magazynek do silnika, czyniąc go bezużytecznym. Lądowanie na brzuchu zniszczyło również podwozie i inne części maszyny. W 1943 roku Messerschmitt został naprawiony, wyposażony w nowy silnik i przywrócony do lotu. Otrzymał również typową kolorystykę RAF dla przechwyconych samolotów w tamtym czasie. Warto zauważyć, że biała 11 i symbol bomby pozostały na kadłubie maszyny. Z numerem seryjnym NN644 został włączony do lotu nr 1426 (Enemy Aircraft), w którego stanie znajdował się do stycznia 1945 roku. Następnie został przejęty przez Centralny Zakład Myśliwski, gdzie uważano, że został poważnie uszkodzony i ostatecznie zezłomowany. Messerschmitt Bf 109 F4 w wersji pilotowanej przez Oswalda Fischera jest dostępny pod numerem 25010. Samolot ze zmienioną kolorystyką jako samolot przechwycony przez Brytyjczyków jest dostępny pod numerem 25011. na pokładzie samolotu Oswald Fischer, dostępne. Samolot ze zmienioną kolorystyką jako samolot przechwycony przez Brytyjczyków jest dostępny pod numerem 25011. na pokładzie samolotu Oswald Fischer, dostępne. Samolot ze zmienioną kolorystyką jako samolot przechwycony przez Brytyjczyków jest dostępny pod numerem 25011.